Cuti-cuti Malaysia..

Alhamdulillah..selesai dan selamat sudah percutian ringkas aku dan adik-adikku yang banyak ragam itu. Tiket "murah" yang dibeli seawal Januari lalu, menjadi percutian yang ringkas dan padat buat kami semua. Walau sedikit sesal kerana percutian ini "clash" dengan Konvensyen IT di Kundasang. Program yang sepatutnya aku hadiri. Ya..aku akur, aku masih belum layak dikategorikan "pejuang sejati". Masih tewas memilih jemaah dan keluarga..Namun, masih menagih kasih dan simpati Ilahi agar terus memberi aku peluang dan ruang untuk berada dalam jalan perjuangan yang berliku ini...

Balik kepada cerita bercuti, kali ini sedikit kelainan, aku memandu sepanjang berada di bandaraya Kota Kinabalu. Pengalaman baru yang menyeronokan. Percutian banyak diisi dengan menjelajah satu "shoping complex" ke satu "shoping comlplex". Berada di pusat bandar, tempat manalah lagi yang boleh dilawati. Hanya ada "hutan bangunan".

Petangnya pula masa dihabiskan menyaksikan keindahan dan keriuhan pengunjung Pantai Tanjung Aru. Melihat panorama laut yang membiru dan mendengar desiran ombak sudah mampu menghijab pandangan daripada memerhati gelagat manusia-manusia yang hadir di pantai itu. Hilang letih dan lenguh kaki kesan berjalan seharian.

Walaupun percutian ini sekjap cuma, tetapi hati terasa puas kerana dapat menunaikan janji kepada adik-adik. Selagi boleh memberikan kebahagiaan dan kegembiraan buat mereka, akan aku laksanakan dengan sebaiknya..

Diruang maya ini, aku rakamkan ucapan terima kasih kepada insan-insan yang banyak memudahkan percutianku ini :

1) Kak Ngah a.k.a Kasmawati Senawing - sudi tumpangkan kami (kuaters Politeknik Sepanggar) untuk berteduh di malam hari.."jangan risau ti, aku bukan pegi kk untuk beli hantaran..aku jalan-jalan jak..macam mana mau beli hantaran yang datang meminang pun belum ada..hahaha

2) Adry Sabri dan Kak Nana - tolong carikan kereta sewa..dapatlah merasa memandu wira..



suka gambar ni..rasa ada nilai "seni"..haha [bukti aku memandu di KK...hihi]



khusuyk melihat laut..[kononnya lah..]



paling best sepanjang bercuti..jamuan durian di pantai Tg. Aru



kenyangnya makan jagung besar ni..best!



ahli rombongan 1-pemandu pelancong



ahli rombongan 2- paling banyak shoping



ahli rombongan 3 - tukang angkat barang



ahli rombongan 4- apasal serius sangat ni? [tengah memikir lepas ni nak bawa jalan mana lagi..hehe]


Comments

izyan said…
bestnye akk.. nak ikut!!!
bicara_sufi said…
jom..datang sabah..kita jelajah lagi keindahan negeri di bawah bayu ini..mesti best dengan kehadiran En. Urwah awak sama.. :-)

Popular posts from this blog

Zon Selesa

Kisah Kita

Pendam