Sahabat Bloggers


Salam Ramadhan...

Sejak 3 hari Ramadhan membuka tirainya, jadual cuba di atur agar berhadapan dengan laptop dan mengakses internet hanya apabila urusan-urusan "Ramadhan" selesai disempurnakan. Kebiasaannya waktu yang agak panjang untuk berlama-lamaan dengan bicara_sufi seusai tarawih dan moreh bersama keluarga tersayang.

Sejak kewujudan bicara_sufi beberapa bulan ini, ada beberapa bloggers yang dahulunya merupakan adik-adik junior dan anak murid sendiri singgah kunjung di sini. Alhamdulillah keberadaan mereka di menara gading turut membuka minda mereka untuk tidak "buta" dunia tanpa sempadan ini. Blog-blog mereka juga sangat bagus. Punya "trademark" tersendiri. Lebih menyenangkan hati, daripada blog mereka jelas terpamer fikrah yang mereka dukungi kini. Kalau semasa di bumi peladang, tidak terzahir sejauh mana kefahaman mereka terhadap tuntutan perjuangan. Apatah lagi mereka bukan daripada generasi PERPPIS yang memang tidak dapat di sangkal sumbangan dan perngorbanan mereka pada perjuangan.

Situasi positif begini, diharapkan dapat berterusan sehingga mereka selesai melaksanakan amanah di menara gading sana. Paling penting merealisasikan aspirasi perjuangan yang mereka manifestasikan dalam blog masing-,asing dalam benetuk pengamalian bersama wadah perjuangan di kawasan Tawau atau di mana-mana tem;at mereka berada kelak.

Dalam perancangan di minda, insyaAllah akan diusulkan kepada individu-individu berwajib untuk menyegerakan kelahiran komniti "sahabat bloggers" kawasan Tawau. Walau ramai juga yang memandang dunia ICT ini belum terlalu berkembang dan diguna pakai dibumi Tawau ini. Tidak mengapalah, kami para bloggers dan pengguna internet mahu juga memastikan wujudnya komuniti bloggers di alam maya ini. Biar satu dunia tahu, kami mahu turut serta mewarnai wadah penyebaran dakwah dan fikrah menerusi dunia maya ini.

Justeru, saya menyeru kepada semua bloggers supaya terus aktif berkarya. Terus aktif menyampai sesuatu. Jangan biarkan blog kita seperti rumah usang tidak berpenghuni. Blog Anda Tanggungjawab Anda!!

Comments

Popular posts from this blog

Zon Selesa

Kisah Kita

Pendam