Friday, October 2, 2009

SBCH4103

Saat menulis ini, sedang didendangkan zikir merdu Ustaz Amal melalui siaran Astro Oasis. Indahnya alunan kalimah merayu dan merintih pada Dia yang Maha Gagah Perkasa. Terasa benar kekerdilan diri sebagai hamba. Sudahlah lemah tidak berdaya, tapi masih acapkali berani mencabar kekuasaan Sang Pencipta dengan melanggar suruhanNya dan melakukan laranganNya. Benar-benar tidak sedar diri!

Sedang berusaha mengumpul "mood" sebenarnya. Buku Macromolecular & Industrial Chemistry [SBCH4103] menanti untuk dihadam. Subjek berat yang menjadi amanahku pada semester September OUM kali ini.Kuliah ahad ini agak mengejutkan kerana aku hanya mengetahui punya kelas pada hari Selasa. Kelam kabut jugalah hendak buat persiapan. Mahu tidak mahu..rempuh saja lah.. Mudah-mudahan mood untuk "study" akan datang mencurah-curah sebentar nanti..harapnya..

Esok ada saringan Ihtifal Alam Ria PASTI peringkat Tawau. Secara rasminya aku tiada tugas. Tugas yang ada sudah diambil alih oleh orang lain. Lagipun semasa program kemuncak Ahad nanti, aku tidak dapat menghadirkan diri. Hari ke hari terasa semakin kurang pula beban kerja jemaah yang terpikul di bahu. Sampai kekadang terasa kosong pula masa. Tapi bila "time" kerja berlambak..masayaAllah..sampai tak menang tangan pula di buatnya. Cuma kalau guna ketelusan diri dalam berjuang, kerja itu sentiasa ada dan banyak. Mahu atau tidak saja kita mencarinya. Sedikit masalah teknikal sekarang ini, tidak punya fokus untuk bergerak kerja. Ada sahaja alasan yang tercipta dan dicipta..apa lah.. [perli diri sendiri ya..jangan pula ada sesiapa yang terasa..]

Nampaknya, kena segera ke fanika [kedai buku agama..ala-ala mydin lah] untuk mencari satu dua buku teman di kala orang lain teramat sibuk, tapi diri sendiri tak tahu nak buat apa..hehe..Dua hari lepas, semasa jejalan sorang-sorang ke sana, sudah bertemu sebuah buku berwarna merah jambu yang berjaya menambat hati. Penulisnya pula penulis kegemaran..Dr. 'Aidh Abdullah Al-Qarni..judulnya.. "Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia"..tajuk pun dah menarik..[ada sesiapa nak bagi sebagai hadiah?..kecik tapak tangan, nyiru saya tadahkan..hehe]

Sudah pukul 9.00 malam. Harus saya segera bertegas kepada diri. Berhenti dari terus menghadap skrin laptop ini. Buku di tepi ni pun, seakan menjeling tajam minta segera dilayan...

Kg Pasir Putih @ 9.11 pm

0 comments: