Sunday, April 4, 2010

Tiada upaya

Berteman Nota Cinta, album baru Saujana. Minat pada muzik masih mendalam. Sukar membuang minat yang satu ini. Dialog "kalau tak terlibat dengan jemaah ni, kali Amirah ni dah jadi penyanyi" pernah juga dilontarkan buat diri. Kelakar rasanya.

Cuti tiga hari, tidak sangka aku lebih banyak berteman katil. Menahan perit sakit sendi, tulang belakang dan pening yang luar daripada kebiasaan. Hingga mahu mengendalikan ST 7909 K pun tidak larat. Pernah ku cuba melawan perit kesakitan ini, ternyata tersiksa benar sepanjang berada di kereta. Mejur selamat pergi ke destinasi dan kembali ke rumah.

"Kak mirah penat betul bah ni..24 jam depan komputer" tegur adik bongsuku tatkala melihat aku hanya mampu terbaring menahan sakit.

Aku juga rasakan itu punca kesihatan ku tidak berada pada tahap memuaskan. Kerja yang melebihi masa minggu lepas benar-benar menuntut waktu rehatku. Akhirnya aku tewas juga. Kemuncaknya, aku sendiri gagal hadir ke Muktamar DMPKT. Takdir dan perancanganNya mendahului segalanya. Terkilan tidak dinafikan. Apakan daya, kudratku terlalu lemah mengatasi ketentuannya.



Apapun, syukur kesihatan semakin pulih. Tanpa perlu berjumpa tuan doktor. Aku memang kurang gemar mengunjungi hospital ataupun klinik. Bau ubat sudah cukup memualkan. Aku lebih rela menelan ubat-ubat kampung cadangan mak. Walau kekadang pahitnya tidak kurang hebatnya.

Diruang ku ini, kurakamkan penghargaan dan terima kasih buat semua sahabat, AJK pelaksana muktamar atas susah payah dan kelam kabut kalian menguruskan muktamar siang tadi. Maaflah, muktamar berlangsung tanpa mampu aku laksanakan amanahku selaku nahkodanya. InsyaAllah..kita perbaiki segala kekurangan hari ini pada muktamar negeri 29 Mei ini.

Ayuh...bersama Memacu Perjuangan!

[mohon jasa baik, sesiapa yang punya foto-foto menarik muktamar siang tadi untuk dikongsi bersama dan tujuan pendokumentasian...hantarkan ke emel.]

0 comments: