Thursday, July 30, 2009

Maafkan aku..

Astaghfirullah..semoga Allah ampunkan dosa..

Benar-benar terkesima hari ini. Hari yang menjawab segala persoalan yang mengacau rasa dan jiwa mengganggu fikir dan hati. Mahu juga sebulan menanggung rasa tidak enak akibat tindakan seorang sahabat yang memilih jalan yang "tidak bijak" dalam menghadapi krisis jiwanya.

Tindakan yang tidak pernah terfikir akan di ambil oleh dia. Kalau orang lain mungkin boleh ku terima, tetapi ini dia..sungguh..sungguh aku tidak mempercayainya.Sepanjang tempoh "hibernasinya" itu, aku juga hampir tiap detik menyiasat mencari asbab dan puncanya. Mengapa dia bertindak sedemikian rupa.

Dalam keasyikan mencari sebab musababnya, bagai tertampar aku dibuat dengan hasil pencariaanku. Sungguh tidak aku sangka dan menyangka, bahawalah AKULAH punca dia mengambil tindakan "tidak bijak" itu. Saat mengetahuinya, terasa bersalah dan berdosanya diri ini. Sungguh tidak menyangka..sekali lagi tak perasan terlebih perasaan. Bermati-matian menganggap dan menyangka diri memberikan yang terbaik untuk dia. Berkongsi rasa hati dan celik minda mahu perjuangan terus subur di bumi peladang yang tandus roh iman ini. Bumi peladang yang sekadar subur tanahnya tapi tandus kefahaman syariat Islam sebagai ad-deen. Rupa-rupannya segalanya hanyalah tekanan dan himpitan perasaan buatnya. Kasihannya dia, terpaksa menanggung segalanya bertahun lamanya.

Ya Allah..bagai mati kata-kata menerima berita dan perkhabaran ini. Tiada lain selain mengharapkan ampunan Allah dan kemaafan dari dia. Dalam masa yang sama berdoa dan berharap sangat, dia segera pulih dan kembali ke posisinya. Semoga dia masih menyedari bahawa peranan dan komitmen cemerlang yang ditunjukan sebelum ini, sangat-sangat diperlukan oleh perjuanga.

Buat sahabat-sahabat yang lain, kesekian kalinya, aku memohon sejuta kemaafan dari kalian. Atas segala tekanan yang kalian terima dari insan yang tidak sedar diri ini. Aku berjanji pada diri, tiada lagi tekanan dari AMIRAH IZZATI selepas ini...

0 comments: