Monday, October 26, 2009

Mencari Konklusi

Sejujurnya emosi tidak berada di paksi ketenangan. Macam-macam bermain di minda dan fikiran. Akhirnya membibit celaru dan keliru. Sekali lagi saf perjuangan yang aku dokongi diuji oleh Dia yang maha menilai. Menguji untuk memilih dan membuat tapisan. Menguji untuk membezakan pejuang sebenar atau pejuang celupan. Jauh di sudut hati, aku yakin dan pasti saf yang sedikit "bengkok" ini akan kembali lurus. Selaku ahli biasa yang tidak punya kelayakan untuk mengulas bicara, aku hanya bisa berdoa dan bermunajat, pemeliharaan Allah sentiasa bersama kami. Kasih sayangNya terus menyatu hati kami. Apa yang berlaku ini adalah laluan dan pimpinanNya untuk kami lebih utuh dan kukuh di masa mendatang. Aku juga sangat yakin, barisan pemimpin perjuangan ini, yang telah kami baiahkan memimpin kami akan menyelesaikan kekusutan ini dengan sebaiknya. Apa jua keputusan yang akan diputuskan Rabu ini, InsyAllah akan diterima dengan lapang dada.

Tidak dinafikan, kelahiran ruang media maya seperti blog antara faktor kocakan ini. Petang tadi aku juga baru ditegur oleh seseorang. Kesan entry Kelainan Perlu Penyesuaian. Aku terima teguran itu dengan hati terbuka. Walau aku masih mempertahankan tindakan ku meletakan entry itu masih di dalam adab dan tatasusila berjemaah. Tanpa ada niat "menelanjangkan" jemaah dihadapan umum. Sebelum mem"publish"kannya, sudah terfikir akan risikonya. Namun, berkeyakinan bahawa tulisan itu masih "waras" hajat diteruskan juga.

Apapun terima kasih banyak-banyak atas kritikan dan komen yang diberi. Setidak-tidaknya menyedarkan diri yang blog ini punya pengunjung. Maka harus waspada akan setiap butir katanya. InsyaAllah..bersama kita manfaatkan teknologi ini untuk terus menulis dan moga tulisan ini diganjar pahala disisiNya.

1 comments:

hurin said...

salam..
anda kurg mahir bercakap menyebabkan usrah kurg menarik?
sudah lama berusrah tapi makin hari makin bosan?
tiada kelainan dlm usrah?

JOM MERIAHKAN USRAH!!!

CReaTiVe SiFu(CS) ingin memperkenalkan produk terbaru kami iaitu eBook 100 permainan islami.
Dengan HANYAdengan RM10 anda akan mendapat:
- 100 modul permainan islami (yg sesuai utk usrah, LDK, kursus kefahaman islami, PnP di sekolah, etc).
- training programme percuma dikendalikan oleh pihak CS bermula Nov dan Dec ini seluruh Malaysia.
- free gift

apa tunggu lagi..JOM MERIAHKAN USRAH dan MANTAPKAN DAKWAH.
insyaallah, produk ini akan membantu anda menjadi naqib/ah yg cemerlang. amin.

berminat? sila beri nama, emel dan no telefon anda kpda sya ke 013-3190214 atau email ke banat_md@yahoo.com. Anda dan saya punya harapan untuk memurnikan Islam dengan aktiviti2 yang menarik dan efektif. InsyaAllah. Semoga bermanfaat buat anda…

Nama :
Emel:
No Tel: