Wednesday, November 4, 2009

Hilang seketika

Salam

Tidak menulis sehari dua ini. Tidak tahu kemana hilangnya mood untuk menulis. Buka blog sendiri pun sedikit malas. Masa tetap juga berlalu, entah apa yang diisi dengan masa. Astaghfirullah..bermain-mainnya aku dengan dunia yang sebentar cuma ini. Tanpa ku tahu kecil dan hinanya dunia ini di sisiNya..

Dua hari diberi kekuatan dan peluang olehNya untuk istiqamah mendengar kuliah melalui
http://www.kuliyah.net. Terubat rindu suasana menadah kitab yang seketika cuma di pondok pasir tumbuh. Kupasan Minhajul Abidin karangan Hujjatul Islam Imam Al-Ghazali yang merupakan antara buku kegemaranku oleh Ustaz Mustafa Kamal Hamzah benar-benar menyentuh jiwa.

Terasa manfaat teknologi dan berbaloi membayar RM 70 sebulan untuk langganan streamyx. Sekarang tengah mengumpul bahan untuk melancarkan kempen "1 Keluarga 1 Internet" program di bawah lujnah IT DMPKT untuk tahun 2010. Bolehlah website-website sebegini dijadikan sebagai "hujah" kewajaran berinternet dari rumah. Tiada lagi alasan muslimat tidak celik ilmu kerana segalanya kini di hujung jari.

Kesekian kalinya, bersama kita berdoa dan bermuajat agar Allah terus memilih kita dalam kebaikan. Sentiasa dalam kebaikan..dunia-akhirat.

"Wahai penulis, apa yang engkau tulis atas lembaranmu, ia ditulis di sisi Tuhanmu. Maka ketika tanganmu mencatat di bumi, jiwamu hendaklah mendongak ke langit tinggi." [Dr MAZA]


0 comments: