Tuesday, September 29, 2009

Aku insan biasa

Sebentar tadi baru habis bersembang-sembang ilmiah menerusi YM dengan seorang sahabat seperjuangan di bumi Peladang ini. Alhamdulillah..tersangat suka dengan perkembangan terbarunya. Berbanding zaman dia masih sekolah dahulu. Sangat berbeza. Kini dia semakin sedar keperluan mengintima' jiwa dan raga dalam perjuangan.


Semoga semua generasi perjuangan terutamanya golongan muda, masih dan terus bersemangat untuk menyahut seruan perjuangan di bumi bawah bayu ini. Aku yakin kalau semua orang memainkan peranan dengan sebaiknya dan memberikan komitmen sepenuhnya kepada gerak kerja perjuangan, anjakan sikap dan paradigma masyarakat Sabah agar berbalik kepada penghayatan Islam yang sebenar mampu dijayakan.

Tetapi akur, bukan mudah merealitikan teori ini. Paling mudah, lihat dan nilailah apa pengorbanan yang telah kita sumbang untuk perjuangan? Aduh..hanya aku mampu termenung dan menginsafi...masih terlalu kecil dan kerdilnya aku di sisi perjuangan ini..

[entry ringkas..kesan perbincangan yang panjang..terima kasih sudi berkongsi idea dan pandangan..semoga kita tetap terpilih dan terus dipilih berada dalam jalan juang ini]


0 comments: