Wednesday, August 19, 2009

Cuti Rehat Khas

Hari ini sengaja mengambil cuti. Memang teringin benar untuk merehatkan diri di waktu sepatutnya perlu bekerja. Lama sudah merancang mahu cuti. Baru terkabul hari ini. Mahu melupakan seketika dunia SMKJPT. Menyiapkan urusan-urusan perjuangan yang tertunggak. Bangun subuh hari ini, peti mesej handset ada satu pesanan dari setiausaha kawasan.

"Harap dapat update blog kawasan dengan kadar segera"

Mesej ingatan ingatan pertama untuk bidang tugas ku dalam penerangan kawasan. "Tukang Update Blog". Itu label bidang kerja yang aku berikan untuk diri. Terasa tidak seronok sebenarnya apabila mendapat mesej ingatan seperti ini. Terzahir benar kecuaian melaksanakan tugas yang diamanahkan sebaik mungkin. Namun, apakan daya, minggu ini benar-benar berperang dengan masa. Hingga aku tidak sedar, hari ini sudah masuk hari Khamis. Macam baru sahaja rasanya munaqasyah di Sg. Imam.

Mujur aku cuti hari ini. Selesai sahaja urusan-urusan dengan DIA, segera aku membuka laptop "pinjaman" ini. Menyegerakan tugasan yang diminta. Alhamdulillah..berjaya juga. Selebihnya cuti aku isi benar-benar dengan berehat dan merehatkan mata. :-D

Semoga dengan kadar rehat yang mencukupi ini, menjadi bekal untuk diri menyambut bulan pesta ibadah dengan sebaiknya.

1 comments:

Adry said...

harap pas rehat ni... keadaan diri kembali tenang... kerja kerja makin tip top.. hehe..

slamat berpuasa...