Sunday, August 16, 2009

Mood yang Sihat

Letih..lenguh..lemah. 3L yang sesuai menafsir keadaan diri tika ini. Pasti 3L ini turut dirasai sahabat-sahabat yang lain. Bermula hari Jumaat lagi jadual padat terisi dengan pelbagai aktiviti. Samada semasa di sekolah hatta selepas sesi persekolahan. Bermula dengan Quranic Qroup (Jumaat), ceramah Umum Salahuddin Ayub (Sabtu) dan berakhir dengan Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden (Ahad). Ini program-program perjuangan yang wajib dihadiri. Ditambah lagi pengurusan data SMM yang kalut minta dihantar dan juga kewajiban memenuhi keperluan mak dan adik-adik yang juga tidak boleh dicuaikan.

Syukur kesihatan mengizinkan. Mampu terus memandu ST7909K yang tengah bersalut debu tebal.Tidak ada ruang dan kesempatan mencucinya minggu ini. Kalau ada sedikit masapun, kudrat tidak mampu digerakan melakukan kerja "berat" mencuci kereta itu. :-D [ada siapa-siapa nak offer tolong cuci?]

Tetapi bila direnung kesibukan ini, masih terlalu jauh dari perngorbanan yang telah dan sedang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin dan insan-insan yang benar-benar menyumbang sepenuh jiwa raga untuk jalan perjuangan ini. Ramai yang kesihatan tidak mengizinkan, namun menguatkan diri agar tetap kelihatan sihat. Ramai yang tidak cukup masa, tetapi mencari juga ruang masa demi memenuhi tuntutan perjuangan.

Mood dan motivasi berjuang tengah berada pada tahap yang "sihat" tika ini. Maklum sahaja seharian berbengkel dalam munaqasyah. Menerima sebanyak mungkin input yang harus diproses sebaiknya demi menghasilkan output yang berkualiti. Semoga rasa-rasa "sihat" ini akan turut dirasai oleh sahabat-sahabat seperjuangan yang lain.

InsyaAllah..garapan minda dan wacana pemikiran yang berjaya disatukan dalam munaqasyah ini akan di terjemahkan dalam penulisan yang lebih ilmiah nanti. Semoga ada kekuatan untuk menulis..doakan semua.. :)

p/s - laporan rasmi program-program ini akan dimuatkan di blog-blog rasmi..tapi bukan hari ini ya..belum punya kekuatan..insyaAllah..sehari dua ini..

0 comments: