Wednesday, October 7, 2009

Gempur Sampai Hancur!

Memang pantas benar masa berlalu. Rasa baru sangat aku menjaga PMR di SM Convent St. Ursula. Hari ini aku mengulang peristiwa lama. Bezanya, kini di SMK Wakuba. Maknanya sudah setahun berlalu. Tidak sedar masa meninggalkan kita bersama kenangan dan peristiwa semalam yang tidak mungkin mampu diulang lagi. Pasti ada bezanya.

Dalam setahun yang telah ditinggalkan, kalau dihitung secara analitikal, berapalah agaknya peratus kebaikan yang telah dilakukan. Lebih banyak, kurang atau sama sahaja dengan kerja-kerja yang tidak mendatangkan redha Allah. Perubahan diri rasanya tidak banyak yang berubah. Sedikit perbezaan, tahun ini, aku memang "berabis" untuk famili. Lebih banyak menumpu masa, tenaga dan harta buat mereka. Sebolehnya, kesal tidak sempat berbakti dengan sebaiknya buat arwah bapa dapat ku tebus. Kalau orang lain sibuk mengurus diri untuk menempuh alam baru yang bernama alam rumahtangga..aku pula sibuk mengurus rumah mak yang memang dah ada tangga ni..hehe.. Rumahtangga aku, nanti-nantilah."slow and steady". Sampai serunya..InsyaAllah.. :-)

Sebut pasal perubahan ini, semua pencinta kedamaian dan keamanan, jangan lupa kita sama-sama doa dan munajat ISLAM beroleh kejayaan pada 10hb ini. Andai kita kalah diatas kiraan undi, jangan berdukacita. Kita masih menang dalam penilaian Allah. Kenapa? Kerana dalam peperangan pilihanraya ini, kita telah berusaha memastikan hanya redha Allah yang mengiringi usaha-usaha kita. Kita telah memastikan calon yang kita wakilkan adalah seorang yang benar-benar layak menjadi pemimpin. Seorang yang kenal halal dan haram serta tahu hukum hakam. Dalam proses berkempen ini juga, kita pastikan kita tidak keluar dari batasan syariat Islam yang suci, seperti menipu, menuduh dan memfitnah. Ruang kempen kita manfaatkan untuk mendedahkan kezaliman yang sering diselindungkan, kita terangkan penglihatan mata hati dan minda masyarakat yang sering dikaburkan oleh mereka-mereka yang hanya pandai menabur janji tanpa gigih mengotakannya. Jangan berhenti menyerang..kita gempur sampai mereka hancur!! Allahu Akbar!

~ ISLAM SENTIASA MENANG ~


0 comments: