Monday, October 25, 2010

Berani Untuk Bermimpi

Salam Palestine

Mood "perjuangan" berada pada tahap memberangsangkan. Maklum sahaja, 3 minggu berturut di ziarahi pimpinan dari tanah semenanjung. Mendengar butiran kata penguat semangat untuk terus berjuang demi menyuburkan bumi bawah bayu ini dengan sinaran iman yang bermula dari penghayatan Islam yang syumul.

Menyedarkan masyarakat Sabah yang menjadi negeri termiskin di bumi Malaysia agar sedar dan keluar dari kepompong kemiskinan ini. Keluar dari miskin harta dan terlebih utama miskin iman. Bumi bawah bayu ini terkenal dengan kesuburannya. Terkenal dengan alam hijaunya. Harusnya kedamaian dan nikmat anugerah alam ini membantu warganya untuk tidak terus dibalut apa jua kemiskinan.

Mahu bebas darinya, harus dengan anjakan paradigma. Buang jauh-jauh mentaliti lama. Generasi lama perlu sedar zaman "di gula-gulakan" dengan kain batik, tangki air, RM50 sudah berakhir. Itu semua tidak harus dibiarkan menjadi senjata mereka si penabur janji manis untuk melindungi segala kerja jahat yang telah mereka lakukan. Kalau ada perkataan yang lebih jahat, daripada jahat, tidak salah rasanya diguna pakai untuk mereka itu. Apa tidaknya, tidak jahat lagikah, membiarkan rakyat yang selama ini cukup setia memilih mereka saat semua wajib membuang satu undi, terus-terusan dibiarkan bagai katak di bawah kaca. Hanya melihat mereka mengumpul harta, sedang rakyat masih papa.

Tidak perlu pergi jauh, lihat sahaja bumi peladang ini, rakyat masih tetap setia dibiarkan berhimpit hidup dikampung-kampung melayu yang sempit. Tidak diberikan tanah walau seekar hingga terus-terusan hidup di atas laut, di atas bukit. Walhal tanah kita berganda banyaknya. Tidak dibiar menjadi hutan belantara tetapi direbut sesama mereka yang berkuasa.

Generasi muda lagilah pantas untuk berubah. Kebenaran terbentang di depan mata. Mampu kau akses sekelip mata di Facebook, Blog, Youtube atau mana sahaja capaian maya. Kenapa masih perlu sekadar menjadi pemerhati. Jangan biar mereka si pemberi janji manis meneruskan legasi dusta mereka. Kita buktikan di atas kertas undi. Itu hak kita! Mulakan langkah gagah anda dengan mendaftar sebagai pemilih bagi yang sudah sampai serunya. Jangan ditangguh lagi..masa kita membuat perubahan khabarnya sudah semakin hampir..apa tunggu lagi..ayuh..berani untuk berubah!

[Galas dan Batu Sapi - sirnalah kebathilan..bersinarlah kebenaran]

AL-ISLAMU YA'LU WALA YU'LA 'ALAIH


2 comments:

Goldman said...

COD Pamp Suisse Lady Fortuna 10 gram.

Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi kami di goldman999.9@hotmail.com.

Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

Harga belian semula yang hebat.

Terima kasih.

muharrikdaie said...

hebat srikandai PAS ini ....teruskan perjuangan